KOGNİTİF VE DAVRANIŞÇI TERAPİ EĞT.

KOGNİTİF (BİLİŞSEL) ve DAVRANIŞÇI TERAPİ EĞİTİMİ - ANKARA

 

Eğitimin Amacı: Kognitif davranışçı terapiler konusunda eğitim almak isteyen ruh sağlığı profesyonellerinin günlük uygulamalarında sıklıkla karşılaştığı Anksiyete Bozuklukları ve/veya Depresyon tabloları na iyi-etik ve etkili biçimde müdahale etmelerini sağlamaya yönelik uygulamalı ve denetimli bütüncül bir programın sunmak olarak tanımlanabilir.


Kurs Programı;

  1. 1. Oturum
    • Kursun tanıtımı
    • Davranış Terapilerinin Temel İlkeleri, Tarihsel Gelişimi
    • Davranış terapileri (DT)
    • Tanımı ve tedavi uygulamalarına yansıması
    • Öğrenme kuramları
    • Alıştırma ilkesine dayalı tedaviler (E)
    • Alıştırma ilkesine dayalı teknikler ve bu tekniklerin farklı uygulama biçimleri
    • DT uygulamaları sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
    • Uygulama hataları
    • Tedavide hedef belirleme
    • DT’ye yöneltilen eleştiriler
    • DT’nin diğer tedavi yöntemlerinden ayrılan özellikleri ve tedavi uygulamalarındaki avantajları
  2. 2. Oturum

    DAVRANIŞ TERAPİLERİ (DT)

    • DT’nin endikasyonları
    • Tedavide kullanımında zorluk çekilen alanlar
    • Tedaviden en çok yararlanması muhtemel durumlar
    • Başarılı tedavi için gerekli koşullar
    • Tedaviye hangi şartlar altında ısrar edilmemeli
    • Tedavide başarısızlık nedenleri
    • Tedavinin erken dönemlerinde iyi prognoz belirleyicileri
    • Tedavide genel prensipler
    • Tedavide spesifik prensipler
    • Davranış analizi
    • DT’de kullanılan teknikler
    • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
  3. 3. Oturum

    KOGNİTİF TERAPİLER (KT)

    • Kognitif terapilere giriş.
    • Otomatik Düşünceler
    • Ara İnançlar
    • Şemalar, şema belirlemeye ve değiştirmeye (esnetmeye) yönelik teknik girişimler.
  4. 4. Oturum

    KOGNİTİF TERAPİLER (KT)

    • KDT’de Kavramlaştırma ve Formülasyon
    • Tedavi Planlama, Tedavi Rasyonelinin Aktarılması
    • Ödev Düzenleme İlkeleri
    • Bilişsel Davranışçı Teknikler
    • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
  5. 5. ve 6. Oturum

    Depresyonun Kognitif Davranış Terapisi

    • Bir halk sağlığı sorunu olan Depresyonu tanımak ve anlamak
    • Depresyonun kognitif davranışçı kuramı
    • Depresyonda davranışçı teknikler
    • Depresyonda kognitif teknikler
    • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
  6. 7. Oturum

    Panik Bozukluğu

    • Panik bozukluğu anlamak
    • Panik bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
    • Panik bozukluğunda davranışçı teknikler
    • Panik bozukluğunda kognitif teknikler
    • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
  7. 8. Oturum

    Obsesif Kompulsif Bozukluk

    • Obsesif kompulsif  bozukluğu anlamak
    • Obsesif kompulsif  Bozukluğun kognitif davranışçı kuramı
    • Obsesif Kompulsif  Bozuklukta  davranışçı teknikler
    • Obsesif kompulsif  Bozuklukta kognitif teknikler
    • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
  8. 9. Oturum

    Sosyal Fobi

    • Sosyal fobiyi anlamak
    • Sosyal fobinin kognitif davranışçı kuramı
    • Sosyal fobide davranışçı teknikler
    • Sosyal fobide kognitif teknikler
    • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
  9. 10. Oturum

    Travma Sonrası Stres Bozukluğu

    • Travma Sonrası Stres Bozukluğu hakkında bilinenler ve bilinmeyenler
    • DSM 5 tartışması: Neler getiriyor, neler götürüyor?
    • Travma Sonrası Stres Bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
    • Travma Sonrası Stres Bozukluğunda davranışçı teknikler
    • Travma Sonrası Stres Bozukluğunda kognitif teknikler
    • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
  10. 11. Oturum

    Yaygın Anksiyete Bozukluğu

    • Yaygın Anksiyete Bozukluğunu anlamak: Diğer anksiyete bozukluklarından farkı ne?
    • Yaygın Anksiyete Bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
    • Yaygın Anksiyete Bozukluğunda davranışçı teknikler
    • Yaygın Anksiyete Bozukluğunda bilişsel teknikler
    • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
  1. Program Ön Koşulu
    • Psikiyatrist
    • Psikolog
    • Psikolojik Danışman
    • Psikiyatri Hemşireleri
  2. Eğitimci

    Prof. Dr. Mehmet Sungur

    • Psychiatry Dept of Marmara University Hospital, Istanbul
    • President of the Turkish Association for Cognitive Behaviour Psychotherapy (TACBP)
    • Former President of European Association of Behaviour and Cognitive Psychotherapy (EABCT)
    • President Elect of the International Association for Cognitive Psychotherapy (IACP)
    • Diplomate, Founding Fellow Academy of Cognitive Therapy (ACT)
    • ACT Certified Supervisor, Trainer and Consultant
    • World Association of Sexology MESHC Member, World Sexual Health Day Country Coordinator
    • Executive Board Member of the European Federation of Sexology (EFS)
  3. Başlangıç Tarihi

    14 – 15 Eylül 2018

  4. Program Süresi

    11 tam gün

Bilgi ve Kayıt için: 0506 161 00 00  

İLETİŞİM BİLGİLERİ


  • Varlık Mah. Gazi Osman Paşa Cad. No: 22
    Yenimahalle / ANKARA

  • 0506 161 0000

  • bilgi@klinikterapi.com.tr

KONUM BİLGİSİ


GOOGLE GROUPS